Mercy on dominoinut Overwatchin metaa noin puolen vuoden ajan, aina viime elokuun muutoksistaan asti. Erittäin voimakas uusi Ultimate Valkyrie ja useasti yhden pelaajan henkiin herättämiseen käytettävä Resurrect vaikuttivat odottamattomin tavoin otteluiden kulkuun. Mercy on ollut käytännössä pakollinen valinta, joka pyyhkii helposti tyhjäksi vastustajien korkeaakin taitoa vaatineet pickit.

Muutosta tilanteeseen on saatu odottaa pitkään, mutta PTR:ssä testatut säädöt ovat viimein saapuneet itse pääpeliin. Mercyn lisäksi myös Junkratia on hiottu, ja tällä pelaaminen vaatii nyt hivenen enemmän tarkkuutta kuin aiemmin.

Muutokset ovat:

Mercy

  • Valkyrie
    • Resurrect ei enää ole viiveetön
    • Resurrect ei enää saa bonuslatausta
    • Guardian Angelin lisättyä nopeutta on pienennetty 50%:lla
    • Kestoa on lyhennetty 20 sekunnista 15 sekuntiin

Junkrat

  • Concussion Mine
    • Concussion Mine aiheuttaa nyt sitä vähemmän vahinkoa, mitä kauempana vastustaja on räjähdyksen keskiöstä

Mercyn odotetaan väistyvän muutosten myötä metan keskiöstä ja muiden supportien; Anan, Lúcion, Zenyattan ja Moiran tieltä. Samoin Junkratkaan ei ole muutostensa myötä yhtä varma valinta kuin aiemmin, mutta on vielä vaikea sanoa, tuleeko tämä näkymään muiden hahmojen suosion nousuna.

Ammattilaispelaajat ovat ottaneet uutiset vastaan positiivisin tunnelmin:

Lähde: Blizzard Kuvalähde: Blizzard