Mercy on ollut jo pitkän aikaa yksi haasteellisimmista Overwatchin sankareista. Tämä on nauttinut suurta suosiota Competitive Moden ala- ja keskitasoilla, joihin Mercyn suoraviivainen pelityyli sopii hyvin. Samalla tämän vanha Ultimate Ability Resurrection oli kuitenkin toistuva turhautumisen aihe, ja monen mielestä varsin halpa temppu.

Ylemmillä tasoilla ja ammattilaisturnauksissa Mercyä ei sen sijaan paljoa nähty. Blizzard yritti korjata tilanteen viime elokuussa, jolloin Mercyn Resurrection muutettiin tavalliseksi kyvyksi ja tämä sai uuden Ultimate Ability; Valkyrien.

Muutokset saivat kuitenkin aikaan odottamattomia tuloksia. Kohtuullisen voimistumisen sijaan Mercy nousikin koko pro-metan keskiöön. Useammin käytössä oleva Resurrect ja erittäin voimakas Valkyrie tekivät tästä käytännössä pakollisen valinnan. Muutosta Mercyn kykyihin onkin pyydetty jo pidemmän aikaa.

Overwatchin pääsuunnittelija Geoff Goodman julkistikin eilen Blizzardin foorumeilla, että yhtiö on sisällyttänyt Mercyn muutokset viimeisimpään PTR-päivitykseen. Muutokset ovat:

  • Valkyrie
    • Resurrect ei enää ole viiveetön
    • Resurrect ei enää saa bonuslatausta
    • Guardian Angelin lisättyä nopeutta on pienennetty 50%:lla
    • Kestoa on lyhennetty 20 sekunnista 15 sekuntiin

Myös Junkrat, joka on Mercyn tavoin asettunut saamiensa muutoksiensa kautta metan keskiöön, ei selvinnyt päivityksestä vailla muutoksia. Muutokset ovat:

  • Concussion Mine
    • Concussion Mine aiheuttaa nyt sitä vähemmän vahinkoa, mitä kauempana vastustaja on räjähdyksen keskiöstä

Goodmanin mukaan "Junkrat pystyy muutoksien jälkeen yhä aiheuttamaan aiemman kaltaista vahinkoa, mutta tämän täytyy olla tarkempi heittojensa kanssa."

Lähde: Geoff Goodman Kuvalähde: Blizzard