Vuonna 2017 julkaistu menestyspeli Fortnite ei ole kärsinyt näkyvää katoa pelaajamäärissään uuden Apex Legends -pelin ilmestymisestä huolimatta, kertoo pelin kehittäjäyhtiön toimitusjohtaja Tim Sweeney. Asiasta kirjoitti teknologiasivusto Venturebeat.

Yhdysvaltalaisen yhtiön Electronic Artsin (EA) julkaisema Apex Legends julkaistiin 4. helmikuuta 2019. Battle royale –peli keräsi viikossa yli 25 miljoonaa pelaajaa ja saavutti enimmillään 2 miljoonaa yhtäaikaista pelaajaa. Pelistä odotettiin uutta haastajaa jo olemassaolevalle ja menestyksekkäälle toiselle battle royale –pelille Fortnitelle, mutta 7 viikon jälkeen tilastot kertovat toista.

”Olemme rikkoneet ennätyksemme pelaajamäärissä kahdesti Apexin julkaisun jälkeen, emmekä ole yllätyksemme havainneet mitään varsinaista laskua pelaajamäärissämme. Ainoa peli, jonka olemme huomanneet vievän Fortniten pelaajia toisaalle, on FIFA. Se on Fortniten tavoin kaikille tarkoitettu peli, joka on äärimmäisen suosittua ympäri maailmaa.”, kertoo Tim Sweeney.

Fortnite on saavuttanut alle kahdessa vuodessa  yli 250 miljoonaa pelaajaa. Pelin menestyksen vuoksi sen kehittäjäyhtiö Epic Games onkin luonut 100 miljoonan dollarin rahoituksen tukeakseen Unreal Engine 4 (UE4)-pelimoottoria hyödyntäviä toimijoita omissa projekteissaan. Lisätietoa rahoituksesta voit käydä lukemassa täältä.

Lähde: Venturebeat Kuvalähde: Epic Games